Enterprise 2.0: hoe Web 2.0 medewerkers beter laat samenwerken

Enterprise 2.0: hoe Web 2.0 medewerkers beter laat samenwerken


Hoe benut u het gebruik van Web 2.0 en social software in uw bedrijf ?

25 March 2009 (14-18u)
Locatie: Pullman Diegem (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands door
Prijs: 360 EUR (excl. 21% BTW)

This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email

Check out our related in-house workshops:

 Leerdoelen

Waarom dit seminar ?

Veel organisaties blijven achter de feiten aanhollen wanneer het op interne kennisdeling en samenwerken aankomt. Medewerkers spenderen gemiddeld een kwart of meer van hun tijd aan het zoeken en verzamelen van informatie wat hun productiviteit niet altijd ten goede komt. Bovendien is kennis van de markt, klant en concurrent van cruciaal belang in het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Maar waar zit die informatie ?

Social software platformen als LinkedIn, Facebook, Twitter of Youtube leveren het ontegensprekelijk bewijs dat miljoenen mensen bereid zijn om kennis, informatie en ervaringen met elkaar te delen. Web 2.0 opent nieuwe perspectieven om met elkaar te communiceren en informatie uit te wisselen onder de vorm van User Generated Content. Maar hoe werkt dit in een bedrijfscontext ?

Enterprise 2.0 beantwoordt de vraag hoe organisaties Web 2.0 technologieën (of social software) als blogs, tagging, RSS, wiki's of social networking kunnen gebruiken om bedrijfskritische informatie aan de oppervlakte te doen komen. Dit zorgt niet alleen voor een betere productiviteit van de medewerker maar laat organisaties ook toe om sneller in te spelen op nieuwe opportuniteiten in een snel veranderende en complexe markt.

Maar het invoeren van social software alleen volstaat niet om een betere return op hun bedrijfsinformatie te genereren. Het vraagt een fundamentele verandering in de bedrijfscultuur, managementstijl en een nieuwe manier van communiceren waarin de medewerker centraal in de kenniscyclus komt te staan.

Welke vragen komen aan bod?

Dit seminar biedt inzicht in wat Enterprise 2.0 kan betekenen voor kennisgedreven organisaties en licht toe waarom de "genetwerkte" organisatie een must is in tijden van snelle verandering en globalisering.

Door strategie te koppelen aan praktische cases en best practices krijgen de deelnemers niet alleen een overzicht van wat er allemaal mogelijk is met E2.0 maar ook een praktische roadmap om dit binnen hun bedrijf op te starten.

Tijdens het seminar komen dan ook volgende thema's aan bod:

Voor wie is dit seminar bestemd ?

Enterprise 2.0 kan in tal van bedrijfsdomeinen ingezet worden om kennisuitwisseling, samenwerking en real-time informatie te faciliteren. Het bevordert niet alleen een verticale doorstroming van de informatie (bottom up) maar kan ook over alle bedrijfsdomeinen heen gebruikt worden. We denken hierbij aan typische activiteiten zoals:

Dit seminarie richt zich tot een breed publiek: IT managers, sales managers, projectmanagers, HR managers, communicatiemanagers en innovatiemanagers. Ook diegenen die dagelijks in teamverband werken zoals business analysten, process analysten, business process modelers, business architecten, teamleaders, business unit managers of business process owners zijn uiteraard welkom.

Wie geïnteresseerd is in Enterprise 2.0, zal deze artikels heel interessant vinden:

 Volledig Programma

13.30u - 14.00u
Registratie met koffie/thee en croissants
14.00u - 14.45u
Technologie versus attitude

14.45u - 15.45u
Enterprise 2.0
15.45u - 16.00u
Pauze: koffie en versnaperingen
16.00u - 16.30u
Een Experimentele Strategie
16.30u - 17.30u
Enterprise 2.0 Oplossingen op de Markt
17.30u - 17.50u
Trends
17.50u - 18u00
Samenvatting en Besluit - Formeel einde van dit namiddagseminar
18.00u - 19u00
Mogelijkheid tot napraten met drankje en hapje - Informele networking en discussie

 Sprekers


Jeroen Derynck (the thinking ape)
the thinking ape

Jeroen Derynck studeerde vertaalkunde en koppelde dit aan een postgraduaat in media en communicatie (Universiteit Gent). Als social media consultant maakt Jeroen bedrijven wegwijs in de "genetwerkte" samenleving. Hij adviseert en spreekt over sociale media en Web/Enterprise 2.0 in domeinen als marketing & communicatie, HR en IT.

Gedurende zijn carrière heeft Jeroen een sterke expertise opgebouwd in het managen van verandertrajecten. Vanaf 1997 werkte hij als project manager, CRM consultant en trainer in binnen- en buitenland voor bedrijven als Volvo, Sitel en Postbank. In 2001 ging hij de bancaire toer op en leide bij ING verschillende CRM, sourcing en transformatieprojecten. Als lid van het management team was hij o.a. verantwoordelijk voor domeinen als project management en business support. In 2007 besloot Jeroen de bankwereld achter zich te laten om zich op zijn passie toe te leggen: communicatie.

Hij heeft nu zijn eigen bedrijf the thinking ape en begeleidt bedrijven op het gebied van change management, cultuurverandering en (IT-enabled) innovatie. Daarnaast is hij ook actief als verandermanager en communicatiestrateeg en buigt zich over vraagstukken als employee engagement, het nieuwe werken en de intrede van de Generation Y op de arbeidsmarkt.

Ben Caudron (Ben Caudron's homepage)
Ben Caudron's homepage

Ben Caudron is een gewaardeerd adviseur voor business managers. Gebaseerd op zijn jarenlange ervaring in de academische wereld, als entrepreneur en als manager, is hij een bevoorrechte partner voor managers die hun strategie willen creeren of verbeteren, die het belang begrijpen van ervaring als leidraad in innovation en change management; of die op zoek zijn naar advies over Personal Growth.

Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !

-->