SEMINAR: Chatbots en Robotic Process Automation (RPA)

SEMINAR: Chatbots en Robotic Process Automation (RPA)

Wat is momenteel mogelijk met conversational interfaces en software robots ?

  •  24 January 2018 (14-18.30)
  •  Holiday Inn Airport (Diegem)
  •  Prijs: 480 EUR (excl. 21% BTW)



    Leerobjectieven: (of bekijk programma en sprekers)

    Waarom organiseren we dit seminar over (chat)bots, conversationele interfaces en robotic process automation ?

    Chatbots en conversationele interfaces/agents zijn autonome programma's die ontworpen zijn om zich te gedragen als een menselijke interface die bepaalde akties onderneemt. Chatbots luisteren naar text of voice input, die via populaire, wijd-verspreide messaging platformen (Facebook Messenger, Whatsapp, Slack, Skype, WeChat, ...) door een natural language interface worden geïnterpreteerd door de cognitieve platformen van bv. Amazon (Alexa), Google (Cloud Platform), IBM (Watson Conversations), Microsoft (Bot Framework en LUIS), ...

    Chatbots en AI assistanten zullen steeds belangrijker worden in klantgerichte apps en websites. Of, om het met de woorden van Satya Nadella te zeggen: Chatbots will fundamentally revolutionize how computing is experienced by everybody" (July 2016).

    Tijdens dit seminar leggen we uit wat chatbots en conversational agents zijn, hoe u ze kan bouwen, en welke types toepassingen mogelijk zijn. Eén van onze sprekers zal tevens demonstreren hoe chatbots customer service revolutioniseren in de energiesector. Chatbots zijn immers 24/7 beschikbaar, werken complementair aan jullie medewerkers, en zijn toegankelijk via standaard messaging services zoals Facebook Messenger, Slack of WhatsApp, die reeds op uw smartphone geïnstalleerd zijn. Ze kunnen heel snel en (na authenticatie) persoonlijk antwoorden op routine-vragen en verzoeken van veel klanten tegelijk, waardoor ze een ideale tool zijn voor het stroomlijnen van customer service.

    Bovendien bekijken we tijdens dit seminar welke rol Robotic Process Automation (RPA) kan spelen. RPA krijgt momenteel enorm veel aandacht, omdat het bedrijven in staat stelt om digitaal te transformeren zonder grote aanpassingen aan hun legacy back-end systemen, silo's en mainframes. RPA software kan immers inloggen op die legacy systemen, keyboard- en muis-input simuleren, de informatie lezen van schermen, combineren en transformeren, en deze vliegensvlug invoeren in andere systemen. Software-robots nemen daardoor eenvoudig, handmatig, tijdrovend, repetitief en routinematig werk uit handen van uw medewerkers: "RPA tools take the robot out of the human".

    RPA heeft een aantal duidelijke voordelen:

    • Een RPA-oplossing is sneller te implementeren dan het moderniseren of vervangen van legacy systemen.
    • RPA-oplossingen kunnen autonoom werken in de achtergrond (unattended RPA), maar worden ook steeds vaker als virtuele assistent gebruikt, die routinetaken overneemt van uw medewerkers overneemt (attended RPA) zodat zij zich kunnen focussen op meer uitdagende taken
    • RPA wordt steeds slimmer. Enerzijds gaan ze steeds vlotter om met ongestructureerde data, en anderzijds worden ze verrijkt met AI technieken, zoals spraakherkenning, natural language processing en deep learning.
    • RPA-oplossingen hebben een 24/7/365 beschikbaarheid, zijn inherent schaalbaar, maken minder fouten, verkorten de doorlooptijd, en verlagen de uitvoeringskosten van een proces
    • We vinden RPA vooral terug in administratieve toepassingen, zoals finance & accounting, HR, customer service, order processing, ...

    Software robots kunnen uw efficiency enorm verhogen: ze werken immers goedkoper, sneller, foutlozer, en ze zijn nooit ziek of in staking. Dit seminar legt uit hoe u deze veelbelovende technologie praktisch en concreet inzet, en hoe u RPA en conversationele interfaces samen gebruikt, wat leidt tot "Cognitive Automation" a.k.a. "Smart Process Automation", één van dé grote trends voor 2018.

    Welke vragen worden op dit seminar beantwoord ?

    Dit seminar beantwoordt deze en vele andere vragen:

    • Wat zijn Chatbots en Conversationele Interfaces ?
    • Hoe bouw je bot-based solutions ?
    • Wat is RPA en wat kan uw bedrijf hiermee doen ?
    • Wat zijn de voordelen van bots en RPA t.o.v. human interfaces en processen ?
    • Wat doen de grote spelers zoals Microsoft, IBM, Facebook, Google, Amazon in dit domein ?
    • Wat is de impact en wat zijn de mogelijkheden van chatbots en RPA in uw bedrijf ?
    • Welke stakeholders moet u bij dergelijke projecten betrekken ?

    Iedereen die geinteresseerd is in het automatiseren van computer-human interactie (customer service, retail, e-commerce, search engines, ...) zal voordeel halen uit dit leveranciersonafhankelijk overzicht van wat chatbots en RPA zijn, wat uw bedrijf er mee kan doen, en hoe uw ze bouwt.

    Bekijk nu het volledige programma ...

    En bekijk wie deze opleiding presenteert ...


    These related seminars and workshops may also be of interest to you:

    Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.

    ABOUT I.T. WORKS®

    I.T. Works has been organizing seminars and workshops on technical and business IT topics since 1992. Our high-quality, information-packed, vendor-independent events provide solutions to the problems that many IT and business professionals face today.

    CONTACT US

    I.T. Works
    Technologiepark 3, 9052 Gent
    Email: info@itworks.be
    Phone: +32 (9) 241.56.13
    Fax: +32 (9) 241.56.56
    BTW/VAT/RRRP: BE 0454.842.797

    © I.T. Works - All Rights Reserved