This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email
Check out our related in-house workshops:
Waarom dit seminar ?
Sociale media hebben de voorbije jaren het Internet stormenderhand veroverd. Facebook, LinkedIn, Wikipedia, Twitter en YouTube zijn uitgegroeid tot globale sociale platformen en laten miljoenen consumenten op wereldwijde schaal met elkaar communiceren en kennis uitwisselen.
Web 2.0 technologieën als (micro)blogs, wiki’s, social networking en media sharing hebben een explosie in user generated content veroorzaakt terwijl bedrijfscommunicatie nog grotendeels via email verloopt.
In deze interactieve sessie maakt u kennis met Enterprise 2.0 en hoe web 2.0 technologie in een bedrijfscontext te gebruiken. Hierbij hanteren we enerzijds een technologisch perspectief en gaan anderzijds dieper in op de sociologische context waarin Enterprise 2.0 gedijt.
Enterprise 2.0 en de sociologische context
Onder de noemer Enterprise 2.0 worden web 2.0 technologieën als tagging, mashups, RSS of social networking uitgerold doorheen de organisatie. Door de toenemende globalisering en virtualisering moeten organisaties op zoek gaan naar nieuwe vormen van kennismanagement en informatiebeheer. Web 2.0 opent voor hen nieuwe perspectieven om virtuele teams samen te laten werken via wiki’s en blogs. In de virtuele organisatie starten kenniswerkers samen een community op rond een bepaald thema of kennisdomein. Met mashups combineren ze CRM- en productdata in een dashboard die ze via RSS doorheen de organisatie kunnen distribueren.
Enterprise 2.0 draagt zo bij tot een verhoogde productiviteit van de medewerkers en geeft meer grip op de interne kennis. Bedrijfskritische informatie komt sneller aan de oppervlakte waardoor organisaties sneller kunnen inspelen op nieuwe opportuniteiten in een snel veranderende markt. In de kennismaatschappij is de "genetwerkte" organisatie een nieuwe realiteit en zorgen de toenemende virtualisering en globalisering voor een fundamentele verandering in bedrijfscultuur en managementstijl.
Het is duidelijk dat de traditionele organisatorische dimensies hierdoor onder druk komen te staan. We bekijken deze veranderingen vanuit een sociologisch perspectief en duiden de tendensen aan die onze verdere aandacht behoeven.
Waarom u dit seminar zeker niet mag missen:
Deze workshop biedt de deelnemers een uniek sociologisch perspectief op deze nieuwe manier van werken. Meteen krijgt u ook de kans om te nieuwe generatie Y medewerkers wat beter te leteren kennen. We koppelen strategie aan enkele praktische cases en bespreken deze met de deelnemers tijdens de panelgesprekken.
De Enterprise 2.0 roadmap zorgt er tenslotte voor dat u meteen aan de slag kan. Best practices en tips zorgen ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden bij de keuze van de software, implementatie, planning en communicatie.
Tijdens dit Enterprise 2.0 seminar komen volgende thema’s aan bod:
Voor wie is dit seminar bestemd ?
Enterprise 2.0 kan in tal van bedrijfsdomeinen ingezet worden om kennisuitwisseling, samenwerking en real-time informatie te faciliteren. Het bevordert niet alleen een verticale doorstroming van de informatie (bottom up) maar kan ook over alle bedrijfsdomeinen heen gebruikt worden. We denken hierbij aan typische activiteiten zoals:
Dit seminar richt zich dan ook tot een breed publiek van business en IT professionals:
Wie geïnteresseerd is in Enterprise 2.0, zal deze artikels heel interessant vinden:
In deze case study bespreken we hoe een sterk groeiend Belgisch bedrijf Enterprise 2.0 en Enterprise 2.0 tools gebruikt om haar internationale expansie te ondersteunen. Aansluitend hebben we een interactief panelgesprek.
Jeroen Derynck studeerde vertaalkunde en koppelde dit aan een postgraduaat in media en communicatie (Universiteit Gent). Als social media consultant maakt Jeroen bedrijven wegwijs in de "genetwerkte" samenleving. Hij adviseert en spreekt over sociale media en Web/Enterprise 2.0 in domeinen als marketing & communicatie, HR en IT.
Gedurende zijn carrière heeft Jeroen een sterke expertise opgebouwd in het managen van verandertrajecten. Vanaf 1997 werkte hij als project manager, CRM consultant en trainer in binnen- en buitenland voor bedrijven als Volvo, Sitel en Postbank. In 2001 ging hij de bancaire toer op en leide bij ING verschillende CRM, sourcing en transformatieprojecten. Als lid van het management team was hij o.a. verantwoordelijk voor domeinen als project management en business support. In 2007 besloot Jeroen de bankwereld achter zich te laten om zich op zijn passie toe te leggen: communicatie.
Hij heeft nu zijn eigen bedrijf the thinking ape en begeleidt bedrijven op het gebied van change management, cultuurverandering en (IT-enabled) innovatie. Daarnaast is hij ook actief als verandermanager en communicatiestrateeg en buigt zich over vraagstukken als employee engagement, het nieuwe werken en de intrede van de Generation Y op de arbeidsmarkt.
Ben Caudron is een gewaardeerd adviseur voor business managers. Gebaseerd op zijn jarenlange ervaring in de academische wereld, als entrepreneur en als manager, is hij een bevoorrechte partner voor managers die hun strategie willen creeren of verbeteren, die het belang begrijpen van ervaring als leidraad in innovation en change management; of die op zoek zijn naar advies over Personal Growth.
Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !