Van Idee tot Succes met het Innovatiecanvas

Van Idee tot Succes met het Innovatiecanvas


Stimuleer de startup spirit in uw bedrijf met het innovatiecanvas en de think-shape-try aanpak

28 February 2018 (14-18.30)
Locatie: Parker Hotel (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands door Filip Hendrickx
Prijs: 480 EUR (excl. 21% BTW)
Registreer NU »

This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email

Check out these related open workshops:

Check out our related in-house workshops:

 Leerdoelen

Wat leert u tijdens deze workshop?

De tijd van grote investeringen in slechts enkele ideeën is voorbij. Start-ups kunnen gevestigde bedrijven vlot voorbijsteken, dus om je voorsprong te verzekeren, moet je snel veel ideeën kunnen genereren, evalueren en elimineren. De beste ideeën ontwikkel je verder terwijl je continu valideert.

Toch worstelen de meeste bedrijven om dit in praktijk toe te passen. Er wordt veel gesproken over ideeën maar weinig actie ondernomen. Men veronderstelt vaak te weten wat de klant verwacht en nodig heeft, maar toetst dit onvoldoende af. Er wordt veel ontwikkeld (software, maar ook processen, marketing, ...) vóór een idee zijn potentieel bewezen heeft. Hierdoor gaan veel tijd, geld en motivatie verloren.

Met het innovatiecanvas en de think-shape-try aanpak zetten we de stap van intern gedreven digitale transformatie naar innovatie gedreven door validatie vanuit de klant. Zowel voor nieuwe producten en services als voor verbeteringen eraan, geeft de aanpak een doeltreffend en concreet kader om snel van veel ideeën naar de meest relevante acties te gaan

Praktijkvoorbeelden en oefeningen tonen hoe dit concreet in zijn werk gaat.

Welke vragen worden in deze workshop beantwoord?

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Deze workshop is nuttig voor iedereen die met innovatie bezig is (en zijn we dat tegenwoordig niet allemaal), in het bijzonder:

 Volledig Programma

13.30u - 14.00u
Registratie, koffie/thee en croissants
14.00u
Het Innovatiecanvas

Het innovatiecanvas helpt je vanaf het begin expliciet het standpunt van je klant te onderzoeken. Vertrekkend vanuit een idee, onderzoek je wat nu precies het probleem van de consument is, wanneer dit optreedt en hoe waardevol het is voor de consument om dit probleem op te lossen.

Daarnaast maakt het innovatiecanvas ook de link met de bestaande organisatie zichtbaar. Past het idee binnen onze visie, processen en business case verwachtingen ?

16.00u - 16.15u
Koffie/Thee en Versnaperingen
De Think - Shape - Try Aanpak

Via de think — shape — try aanpak identificeer en valideer je de belangrijkste veronderstellingen over je ideeën. Hierbij komen heel wat verschillende technieken aan bod, steeds gericht op het verkrijgen van feedback van echte consumenten en op het leren uit echt consumentengedrag.

18.15u - 18.30u
Vragen & Antwoorden, Discussie
18.30u
Einde van deze workshop

 Sprekers


Filip Hendrickx (altershape)
altershape

Dankzij 10 jaar ervaring als business consultant en voorafgaand 10 jaar ervaring in softwareontwikkeling en onderzoek, kan Filip vlot de koppeling maken tussen strategie en uitvoering. Filip volgt steeds een gestructureerde maar pragmatische aanpak. Hierin combineert hij klassieke business analyse-technieken met lean startup-technieken om tegemoet te komen aan de nood aan snellere en meer klantgerichte vernieuwing binnen een bestaande organisatie.

Filip richtte altershape op om bedrijven te helpen corporate startups te worden door middel van deze aanpak.

Filip is ook actief lid van IIBA Brussels en presenteert regelmatig op conferenties en seminaries.

Meer informatie over Filip vindt u natuurlijk ook op LinkedIn.

U kan Filip volgen op twitter via https://twitter.com/filiphdr.

Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !