ITIL: Inleiding, Positionering en Evaluatie

ITIL: Inleiding, Positionering en Evaluatie


Wat, waarom en hoe ?

28 September 2005 (14-21)
Locatie: Sofitel Diegem (Diegem near Brussels (Belgium))
Gepresenteerd in het Nederlands door
Prijs: 480 EUR (excl. 21% BTW)

This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email

Check out our related in-house workshops:

 Leerdoelen

ITIL (IT Infrastructure Library) beschrijft een geheel van 'best practices' om op een optimale en professionele manier de ICT dienstverlening in een bedrijf te organiseren, met veel aandacht voor de kwaliteit van de (ICT) dienstverlening en voor de relaties met (interne) klanten. ITIL bestaat al een tijdje, maar wordt de laatste jaren steeds populairder in steeds meer landen.

In België hebben de meeste IT specialisten wel al over ITIL horen spreken, en in heel wat bedrijven wordt er regelmatig met de term gezwaaid. Desondanks is de kennis van ITIL dikwijls vaag en wordt ITIL terminologie nog dikwijls verkeerd begrepen. Dit seminar wil hieraan verhelpen door eerst duidelijk de context te schetsen waarin ITIL moet gezien worden en vervolgens beknopt maar duidelijk ITIL en de ITIL management processen toe te lichten. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan hoe een ITIL implementatietraject het best aangepakt wordt en welke tools daarbij kunnen gebruikt worden. Tenslotte wordt de relatie tussen ITIL en aanverwante frameworks en methodologieën (zoals CobiT, IPW en MOF) verduidelijkt. Deze theorie wordt bovendien geïllustreerd met een praktijkcase waarin wordt toegelicht hoe ITIL werd geïmplementeerd en welke voordelen dit opleverde.

Welke vragen worden beantwoord op dit seminar ?

Voor wie is dit seminar bestemd ?

 Volledig Programma

13u30-14u00
Registration and Coffee/Tea
14u00-14u30
Overzicht van ITIL
14u30-15u45
ITIL Context & Positionering
15u45-16u15
Koffie/Thee
16u15-17u10
Overzicht ITIL Processen
17u10-18u10
Case Study: FOD Financiën
(Christa De Troyer, Informaticus, FOD Financiën)

Deze case study brengt het verhaal van het ontwerp en de realisatie van een centrale servicedesk bij FOD Financiën voor 30.000 gebruikers. Mevr. De Troyer is verantwoordelijk voor de Client afdeling van het ICT departement van FOD Financiën. Zij overloopt het volledige projekt, van impactanalyse en technische analyse tot implementatie en deployment. Ze bespreekt eveneens de toegevoegde waarde en de voordelen van deze centrale servicedesk:

18u10-19u15
Diner
19u15-20u00
ITIL implementatie
20u00-20u30
ITIL-gebaseerde Frameworks
20u30
Conclusies en Wrap-up
21u00
Einde van dit seminar

 Sprekers


Independent IT consultant & project manager

Jan Dooms is een onafhankelijk consultant, trainer/coach en project- en programmamanager. Jan heeft meer dan 20 jaar ervaring in middelgrote en grote (ICT) omgevingen, en dit in diverse technische en management-rollen.

De afgelopen 7 jaar lag zijn focus exclusief op het opleveren van grotere projecten en programma’s, het optimaliseren van processen en organisaties voor service-, project- en programma-management, en change management. Jan is gecertificeerd als ITIL service manager en als project- en programmamanager en -trainer. Je kan hem bereiken op jan.dooms@jaimes.be.

Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !

-->