Ervaringen met E-Invoicing

Ervaringen met E-Invoicing


Binnenkomende en uitgaande elektronische facturatie: een stand van zaken en de best practices

17 October 2007 (14-21)
Location: Sofitel Diegem (Diegem near Brussels (Belgium))
Gepresenteerd in het Nederlands
Prijs: 540 EUR (excl. 21% BTW)
AGENDA » SPREKERS »


This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars

Check out our related open workshops:

Check out our related in-house workshops:


Leerobjectieven:

Negenhonderd miljoen. Dat (900.000.000) is het aantal facturen dat elk jaar uitgeschreven wordt in België. De helft daarvan zijn transacties tussen bedrijven. Het overgrote deel van die facturen wordt nog altijd als papieren document verstuurd én verwerkt.

Grote verstuurders van facturen doen er dan ook alles aan om van papier naar digitaal over te schakelen. Een aantal bedrijven betrouwen daarbij op hun eigen IT-infrastructuur, vaak wordt er een beroep gedaan op gespecialiseerde tussenpartijen (betalingsplatformen) zoals Certipost, Isabel of OB10. Die garanderen dat aan alle wettelijke vereisten rond onbetwistbaarheid en archivering van facturen wordt voldaan.

Nog groter is de kost van het behandelen van inkomende facturen. Al naargelang de bron rekent men op 15, 30, of zelfs 80 euro per factuur: overtikwerk (nog steeds!), het uitzoeken van de interne verantwoordelijke die zijn goedkeuring moet geven en het budget waarop de factuur moet worden geboekt, en de tijd die kruipt in het rechtzetten van fouten bij dit manueel proces. Enkel het omzetten van papier naar digitaal van binnenkomende facturen levert daar geen verbetering als de workflow niet wordt aangepakt. Meer nog, in veel bedrijven worden binnenkomende elektronische facturen gewoon weer afgedrukt om dan dezelfde weg te volgen als andere papieren facturen.

Veel bedrijven kijken dan ook naar e-Invoicing, elektronische facturatie. Potentiële kostenbesparingen zijn heel groot, maar hoe zit het met de wettelijke vereisten? Hoe overtuig je klanten (en leveranciers) om over te stappen op e-Invoicing? En wat zijn de typische struikelblokken bij het automatiseren van de behandeling van inkomende facturatie? Met het gloednieuwe seminar "Ervaringen met e-invoicing" op 17 oktober krijgt u de huidige stand van zaken, en hoort u hoe andere bedrijven hun project hebben aangepakt.

Welke vragen worden beantwoord op dit seminar?

Voor wie is dit seminar bestemd?

Een e-invoicing project vereist een multidisciplinaire aanpak. We verwachten dus zowel:

AGENDA » SPREKERS »

Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.