Ervaringen met E-Invoicing en Invoice Management

Ervaringen met E-Invoicing en Invoice Management


Binnenkomende en uitgaande elektronische facturatie: een stand van zaken en de best practices

17 April 2008 (14-21)
Location: Pullman Diegem (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands
Prijs: 590 EUR (excl. 21% BTW)
AGENDA » SPREKERS »


This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars

Check out our related in-house workshops:


Volledig Programma:
13u30-14u00
Registratie en Koffie/Thee
14u00-14u45
Elektronische facturatie: een overzicht
(Anthony Belpaire)
14u45-15u45
Elektronische facturatie juridisch bekeken
(Olivier Verhaeghe en Pieter Breyne, PricewaterhouseCoopers)
15u45-16u15
Koffie/Thee
16u15-16u45
Invoice management en Purchase-to-Pay
(Anthony Belpaire)

Elektronische facturatie is dikwijls een schakel in een breder modernisatieproject voor de financiële afdeling. Deze sessie zoemt in op een "Purchase-2-Architectuur" voor de automatisatie van de ketting vanaf opstellen van bestelbon tot goedkeuring en betaling van binnenkomende factuur.

De sessie haalt ook kort een aantal scenario's aan hoe Purchase2pay oplossingen op te zetten (binnen bestaande ERP, best-of-breed pakketten,..)

16u45-17u15
Case study: Carrefour
(Pieter Vanhoutte, verantwoordelijke EDI)
17u15-17u45
Case study: DHL
(Gabrielle Philippens, Senior Process Consultant)

DHL Europe maakt gebruikt van de diensten van OB10 voor het vertalen van leveranciersfacturen naar datafiles geschikt voor hun ERP systemen (Oracle, SAP en JD Edwards). Gabrielle Philippens legt uit hoe het e-Billing inbound project dat door haar wordt geleid, past binnen de algemene optimalisatie van de bedrijfsprocessen binnen DHL.

17u45-19u00
Diner
19u00-19u25
Service providers voor outbound elektronische facturatie
(Anthony Belpaire)
19u25-20u05
Case study: Telenet
(Geert De Pooter, Billing & Collections Director)

Telenet zette, als bedrijf dat online access verschaft, heel vroeg de stap naar online afrekeningen voor die klanten die via domiciliëring betalen voor hun internetaansluiting. Daarnaast zijn er echter heel wat meer productlijnen: telefonie, kabelTV, digitale TV en GSM... Geert De Pooter legt uit hoe de meer dan 2 miljoen klanten in Vlaanderen en Brussel worden gefactureerd, o.a. in samenwerking met de B2C tussenpartij ZoomIt.

20u05-20u45
Case studie Case study: Q8 Benelux
(Geert Haecx, Card Systems Coordinator, en Serge Goubert, Sales Manager Liberty Card)

Aan 'accounts payable' (binnenkomende facturatie) zijde migreert Q8 alle zelfstandige benzine stations in de Benelux naar self-billing. Daar waar vroeger de exploitant van een station een factuur opstelde met zijn commissie op verkoop, genereert nu Q8 een selfbill in naam van de leveranciers. Dit levert aanzienlijke besparingen op zowel bij Q8 als de administratie van het benzine station. Maar ook voor uitgaande facturatie van de Liberty kaarthouders, zowel B2C als B2B, past Q8 ebilling toe.

Met meer dan 490 aangesloten benzine stations die factureren via self-billing, en meer dan 19,000 klanten die een eBill ontvangen, beschikken beschikt Q8 over een uitgesproken ervaring rond de roll-out van elektronische facturatie. De presentatie bevat:

20u45-21u00
Elektronische facturatie: toekomstperspectieven
(Anthony Belpaire)
21u00
Einde van dit seminar
SPREKERS »

Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.