Ervaringen met E-Invoicing en Invoice Management

Ervaringen met E-Invoicing en Invoice Management


Binnenkomende en uitgaande elektronische facturatie: een stand van zaken en de best practices

17 April 2008 (14-21)
Location: Pullman Diegem (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands
Prijs: 590 EUR (excl. 21% BTW)
AGENDA » SPREKERS »


This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars

Check out our related open workshops:

Check out our related in-house workshops:


Sprekers:


Anthony Belpaire ()

Anthony Belpaire begeleidt bedrijven inzake automatisatieprojecten voor zowel binnenkomende- als uitgaande facturen.  En dit vanaf de start (requirements capturing, business case, oplossingsarchitectuur, rfp..)... tot de finish (program management, alignering Fin-IT, change management).  Net als een architect die een huis ontwerpt,  de juiste materialen kiest, en mee verantwoordelijk is voor de oplevering conform budget.

Anthony bouwde een jarenlange ervaring op in de wereld van electronische facturatieverwerking als mede-oprichter van ONEA NV, een integrator van purchase-2-pay oplossingen, en als verantwoordelijke bij Certipost voor de productstrategie. Anthony bekleedde deze funktie na de acquisitie door Certipost van Info2clear NV, een specialist inzake rechtenbeveiliging van digitale documenten welke Anthony zelf opstartte.Voorheen was Anthony aktief in zowel ICT start-ups als grotere spelers als GlobalSign, BelgiumOnline, Alcatel en Corelio.

Anthony heeft een burgelijk ingenieurs opleiding aan Universiteit Gent, aangevuld met opleiding in het MIT en Universitat de Valencia omtrent artificiële intelligentie.

Hij is te bereiken op anthony[at]belpaire.biz.

Pieter Breyne (PriceWaterhouseCoopers)

Na zijn studies van Burgelijk Elektrotechnisch Ingenieur, begon Pieter Breyne zijn carrière bij Quadrat Medical Software, nu deel van Agfa Healthcare. Als project manager was Pieter verantwoordelijk voor de implementatie van verscheidene software implementaties in België en het buitenland, waaronder Frankrijk, Italië en Taiwan.

Pieter BreyneIn 2000 besloot Pieter op de e-Business trein te springen en ging bij Arthur Andersen werken. Vanuit het kantoor in Londen onderzocht Pieter verscheidene e-Business applicaties, zoals e-Procurement en e-Commerce paketten. Bij Certipost combineerde Pieter zijn technische en commerciële vaardigheden, in de functie van product manager. Hij was verantwoordelijk voor de e-Invoicing oplossing, zowel op technisch niveau (uitwerken van de roadmap) als op commercieel niveau (pre-sales en spreker op events en seminars), als op marketing niveau (schrijven van white papers).

Binnen PwC Advisory Services is Pieter verantwoordelijk voor de e-Invoicing en e-Archiving service offering vanuit zakelijk en technologisch standpunt. In samenwerking met de BTW afdeling, adviseert Pieter bedrijven omtrent de wettelijke, economische en technische aspecten van e-Invoicing en e-Archiving en helpt hen bij de implementatie van hun e-Invoicing en e-Archiving project.

Daarnaast is Pieter ook actief lid van de IT Governance en IT Architecture focus area workgroups.

Olivier Verhaege (PricewaterhouseCoopers)

Olivier VerhaegeOlivier Verhaege studeerde rechten aan de Universiteit van Gent en behaalde daarna een master na master in de fiscaliteit (eveneens aan de Universiteit van Gent).

Na zijn studies begon hij zijn carrière bij Ernst&Young als fiscaal consulent met specialisatie in btw en lokale en regionale belastingen.

In 2006 zette hij de stap naar PricewaterhouseCoopers Tax Consultants om, samen met Pieter Breyne (PwC Advisory Services) en Marc Joostens (Global Leader e-Invoicing network) als consultant klanten te adviseren omtrent de btw-aspecten en legale consequenties van hun elektronische facturatie en –archiveringsproject. Daarnaast helpt Olivier mee om de btw-gevolgen waarmee bedrijven, steden en gemeenten geconfronteerd worden te optimaliseren.

Tenslotte, werkt Olivier momenteel aan een studie, toegekend door de Europese Commissie aan PwC, die de huidige stand van zaken met betrekking tot elektronische facturatie en elektronische archivering in de 27 lidstaten oplijst met het uiteindelijke doel de Europese Commissie toe te laten de momenteel van kracht zijnde (Europese) wetgeving verder te moderniseren en harmoniseren.

Gabrielle Philippens (DHL)

Gabrielle PhilippensGabrielle Philippens ging na haar doctoraat in de Bedrijfseconomie aan de slag bij DHL in 1999.  Haar eerste project was het opzetten van de Accounts Payable afdeling binnen het nieuwe Europese Shared Service Center te Maastricht.

In 2001 werd ze Accounts Payable supervisor voor Ierland en Groot-Brittannië, en gaf ze leiding aan een team van ongeveer 15 personen. Als Process Consultant binnen BPO (Business Process Optimization) en sinds 2008 Senior Process Consultant heeft ze meegeholpen aan het implementeren van workflow systemen en optimiseren van de OCR software.  Ook sinds 2008 is Gabrielle project manager van het e-Billing inbound project voor DHL Europa. 

Geert De Pooter (Telenet NV)

Geert De PooterGeert De Pooter studeerde Germaanse filologie en Communicatiewetenschappen.  Hij werkte bij American Express (tot 1998) en KPN Orange (later: Base), waar hij Billing & Collection Manager was.

In 2002 zette hij de stap naar een analoge functie bij Telenet, waar hij sinds 2006 verantwoordelijk is voor alle betalingen van meer dan 2.000.000 klanten in Vlaanderen en Brussel voor verschillende productgroepen: telefonie, breedband internet, kabelTV, digitale TV en mobilofonie.

Geert Haecx (Q8)

Geert HaecxGeert Haecx studeerde Informatie Management & Support aan de Katholieke Hogeschool Mechelen en begon zijn carrière bij ExxonMobil. Daar was hij verantwoordelijk voor de administratieve afhandeling van al de ICT-gerelateerde aanvragen voor het EMEA-hoofdkantoor.

Op zoek naar een nieuwe uitdaging liet hij zijn oog vallen op Kuwait Petroleum om daar als Q8 Liberty Cards Analyst te starten. Na het operationele parcours van a tot z te hebben doorlopen is hij doorgegroeid naar Card Systems Coordinator. Naast het systeembeheerder van het back-office gedeelte van de Q8 Liberty Card in de Benelux  stond hij ook mee aan de wieg van het E-Billing en Self-Billing verhaal binnen Q8. Na de succesvolle implementatie van het self-billing project in het retailnetwerk van Q8 ligt momenteel de focus bij de roll-out van het E-billing project naar de professionele Q8 Liberty Card klanten over gans de Benelux.

AGENDA »

Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.