SEMINAR: Enterprise 2.0: hoe Web 2.0 medewerkers beter laat samenwerken

SEMINAR: Enterprise 2.0: hoe Web 2.0 medewerkers beter laat samenwerken

Hoe benut u het gebruik van Web 2.0 en social software in uw bedrijf ?

  • 25 March 2009 (14-18u)

  • Pullman Diegem (Diegem)
  • Prijs: 360 EUR (excl. 21% BTW)
  • Gepresenteerd in het Nederlands by

    This event is history, please check out the list of upcoming seminars

    Related seminars:


    Leerobjectieven:

    Waarom dit seminar ?

    Veel organisaties blijven achter de feiten aanhollen wanneer het op interne kennisdeling en samenwerken aankomt. Medewerkers spenderen gemiddeld een kwart of meer van hun tijd aan het zoeken en verzamelen van informatie wat hun productiviteit niet altijd ten goede komt. Bovendien is kennis van de markt, klant en concurrent van cruciaal belang in het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Maar waar zit die informatie ?

    Social software platformen als LinkedIn, Facebook, Twitter of Youtube leveren het ontegensprekelijk bewijs dat miljoenen mensen bereid zijn om kennis, informatie en ervaringen met elkaar te delen. Web 2.0 opent nieuwe perspectieven om met elkaar te communiceren en informatie uit te wisselen onder de vorm van User Generated Content. Maar hoe werkt dit in een bedrijfscontext ?

    Enterprise 2.0 beantwoordt de vraag hoe organisaties Web 2.0 technologieën (of social software) als blogs, tagging, RSS, wiki's of social networking kunnen gebruiken om bedrijfskritische informatie aan de oppervlakte te doen komen. Dit zorgt niet alleen voor een betere productiviteit van de medewerker maar laat organisaties ook toe om sneller in te spelen op nieuwe opportuniteiten in een snel veranderende en complexe markt.

    Maar het invoeren van social software alleen volstaat niet om een betere return op hun bedrijfsinformatie te genereren. Het vraagt een fundamentele verandering in de bedrijfscultuur, managementstijl en een nieuwe manier van communiceren waarin de medewerker centraal in de kenniscyclus komt te staan.

    Welke vragen komen aan bod?

    Dit seminar biedt inzicht in wat Enterprise 2.0 kan betekenen voor kennisgedreven organisaties en licht toe waarom de "genetwerkte" organisatie een must is in tijden van snelle verandering en globalisering.

    Door strategie te koppelen aan praktische cases en best practices krijgen de deelnemers niet alleen een overzicht van wat er allemaal mogelijk is met E2.0 maar ook een praktische roadmap om dit binnen hun bedrijf op te starten.

    Tijdens het seminar komen dan ook volgende thema's aan bod:

    • Welke opportuniteiten biedt Enterprise 2.0 voor kennisgerichte organisaties ?
    • Binnen welke bedrijfsdomeinen kan Enterprise 2.0 toegepast worden ?
    • Hoe bouw je de business case en wie zijn de stakeholders ?
    • Getting started: Full-blown implementatie of soft launch ?
    • Wat werkt wel en wat werkt niet in een bedrijfscontext ?
    • Waarom brengt social networking medewerkers dichter bij elkaar ?
    • Welke hindernissen staan een succesvolle implementatie in de weg ?
    • Hoe bouw en onderhoud je een Community of Practice ?
    • Hoe ga je van information push naar een information pull attitude ?
    • Wie zijn de belangrijkste spelers in de markt ?

    Voor wie is dit seminar bestemd ?

    Enterprise 2.0 kan in tal van bedrijfsdomeinen ingezet worden om kennisuitwisseling, samenwerking en real-time informatie te faciliteren. Het bevordert niet alleen een verticale doorstroming van de informatie (bottom up) maar kan ook over alle bedrijfsdomeinen heen gebruikt worden. We denken hierbij aan typische activiteiten zoals:

    • het tijdig opleveren van projecten
    • samenwerken over verschillende business units en/of locaties
    • verbeteren van de operationele efficiëntie
    • opleiden van medewerkers
    • ontwikkelen van nieuwe producten
    • verbeteren van klantentrelaties
    • uitwerken van een nieuwe marktstrategie
    • stroomlijnen van business processen
    • (out)sourcing van bedrijfsprocessen of IT platformen

    Dit seminarie richt zich tot een breed publiek: IT managers, sales managers, projectmanagers, HR managers, communicatiemanagers en innovatiemanagers. Ook diegenen die dagelijks in teamverband werken zoals business analysten, process analysten, business process modelers, business architecten, teamleaders, business unit managers of business process owners zijn uiteraard welkom.

    Wie geïnteresseerd is in Enterprise 2.0, zal deze artikels heel interessant vinden:

    Bekijk nu het volledige programma ...

    En bekijk wie deze opleiding presenteert ...

    Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.