De Toekomst van Internet en E-Business

De Toekomst van Internet en E-Business




27 October 2004 (14-21)
Locatie: Sofitel Diegem (Diegem near Brussels (Belgium))
Gepresenteerd
Prijs: 480 EUR (excl. 21% BTW)

This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email

Check out our related in-house workshops:

 Leerdoelen

Waarom dit seminar ?

Op 20 en 27 oktober 1994 organizeerde I.T. Works 2 succesvolle seminars over de mogelijkheden van het Internet. Nu, 10 jaar later, willen we eens terugblikken op de belangrijkste ontwikkelingen en trends van het voorbije decennium, deze in perspectief plaatsen, er de nuttige en blijvende elementen uit halen, en bepalen hoe u deze kan inpassen in uw e-business strategie. De rode draad in het Internet verhaal van de voorbije 10 jaar lijkt wel dat men te snel te veel verwachtte van nieuwe ontwikkelingen zoals het ASP model (application service provisioning), mobiele devices (WAP, UMTS, IP-phones, ...), Java in de browser, e-commerce, e-procurement, enterprise portals, web services, ... Ondertussen weten we dat er geen "holy grails" en "silver bullets" zijn, en dat we moeten oppassen voor hypes.

  Extra 20% korting!

Tip: U krijgt 20% korting indien u ook inschrijft voor De Toekomst van ICT.
Registreer hier voor beide seminars.

Uiteindelijk blijken de meeste trends zich vroeg of laat wel door te zetten: er is een duidelijke centralisatie van applicaties op krachtiger servers, onze mobiele telefoons en handhelds worden steeds intelligenter, bedrijven zoals Cisco en Tech Data doen 80% of meer van hun omzet via het Internet, enz. Maar de technologie-focus van de jaren '90 heeft plaats moeten maken voor een duidelijk klant-centrische focus: ook al is iets technisch mogelijk, het is pas als de klant er klaar voor is, dat we het aan hem/haar kunnen slijten...

Tijd dus om eens te kijken wie met succes het Internet heeft geïntegreerd in een e-business strategie, hoe e-business in dat "business as usual" wordt, hoe dit "added value" creëert en terzelfdertijd kosten kan besparen, en hoe het de relatie met de klant (CRM) kan verbeteren. Natuurlijk gaan we vooral in op hoe dit mogelijk is, en wat u hieruit kan leren als u zelf een succesvolle e-business strategie wil uitbouwen.

Welke vragen worden beantwoord tijdens dit seminar ?

Voor wie is dit seminar bestemd ?

ICT-verantwoordelijken en e-business project managers die een succesvolle e-business strategie willen uitbouwen. benieuwd zijn naar wat deze sprekers als belangrijke nieuwe ontwikkelingen zien, zodat zij zich hierop kunnen voorbereiden.

Bovendien geven onze topsprekers hun ongezouten mening over de "holy grails", de hypes en de "silver bullets" die door de leveranciers tijdens de voorbije jaren werden voorgehouden.

 Volledig Programma

13.30u - 14.00u
Registratie en ontvangst van de deelnemers met koffie/thee en croissants
14.00u - 15.30u
Kroniek van het Internet Decennium: van de New Economy Mentaliteit naar een Klantgerichte, Geintegreerde Strategie
(Duopresentatie door Peter Hinssen, Porthus Extended Enterprise Solutions en Jo Caudron, Managing Partner, The Originals)
15.30u - 16.00u
Koffie/Thee en Versnaperingen
16.00u - 16.45u
Multi-Channel Marketing bij Janssen Pharmaceutica op basis van "Blended" E-Business en CRM
(Fonny Schenck, Executive Director CRM Competence Centre, Janssen-Cilag EMEA)
16.45u - 17.30u
Hoe Realiseer je zo'n Multi-Channel CRM Oplossing ?
17.30u-18.45u
Diner
18.45u-19.15u
De E-Services Strategie bij Vanbreda International

Vanbreda Risk & Benefits en Vanbreda International hertekenden een paar jaar terug hun elektronische dienstverlening naar de klanten (e-strategie), en pasten hiervoor hun IT architectuur aan om maximaal gebruik te maken van het Internet, om klanten toegang te geven tot alle nodige informatie via het Internet, en om 24/24 en 7/7 open en beschikbaar te zijn voor de klant. Hiervoor werd de backoffice integraal vernieuwd, een portal infrastructuur opgezet, en ook alle front-office applicaties aangepast. Erik Cuypers legt uit hoe je e-investeringen aanpakt, hoe je business en e-strategie aligneert, hoe je korte-termijn toepassingen koppelt aan lange-termijn strategie-doelstellingen, enz.

19.15u - 20.00u
Hoe Doe je Applicatie-Ontwikkeling voor E-Business en E-Services Oplossingen ?
20.00u-20.45u
Kritische Succesfaktoren in een E-Business Strategie (Jo Caudron, Managing Partner, The Originals)
20.45u
Conclusies & Samenvatting
21.00u
Einde van dit seminar

 Sprekers


Erik Cuypers is directeur ICT van Vanbreda Risk & Benefits en Vanbreda International. Hij was voorheen academisch actief, algemeen directeur van Standaard Uitgeverij en directeur van het ICT-bedrijf Cronos.

Met zijn meer dan 300 medewerkers behoort Vanbreda Risk & Benefits tot de top van de Belgische makelaars/consultants, en is toonaangevend op het gebied van personenverzekeringen. Vanbreda International is gespecialiseerd in sociale-zekerheidsplannen en medische-claimsregeling voor supranationale instellingen. Met zijn 300 medewerkers geldt Vanbreda daarvoor als d referentie: het bedrijf verwerkt jaarlijks meer dan drie miljoen facturen, afkomstig uit alle hoeken van de wereld.

Het uitbouwen van elektronische dienstverlening als strategisch wapen is n van de prioriteiten van beide ondernemingen.

Fonny Schenck (Janssen-Cilag EMEA)

Fonny Schenck is Executive Director CRM Competence Centre bij Janssen-Cilag EMEA.

Janssen-Cilag EMEA overkoepelt de sales- en marketingvestigingen in EMEA van de farmaceutische tak van Johnson & Johnson, een leidend wereldwijd bedrijf in de gezondheidszorg. Ook het Belgische Janssen Pharmaceutica behoort tot die groep (vooral R&D en productie).

Jo Caudron (The Originals)
The Originals

Jo Caudron is Managing Partner bij The Originals, een adviesbedrijf dat in 2003 opgericht werd door een aantal Internet pioniers. Als oprichter van The Reference NV was Jo Caudron steeds betrokken bij de allereerste Internet/Intranet/Extranet, e-business en e-commerce projecten in Belgie. Bij The Originals is Jo verantwoordelijk voor e-business strategie, on-line concepten en nieuwe media (mobiele devices, multi-channel strategie, interactieve TV, ...).

Peter Hinssen (Across Technology)
Across Technology

Ir. Peter Hinssen is een entrepreneur, spreker en schrijver. Hij is voorzitter van Porthus NV dat hij mee opstartte in 1999. Porthus is een toonaangevende leverancier van OnDemand IT-oplossingen. Daarnaast is Peter mede-oprichter van Across Technology, een consultancybedrijf voor IT strategie, Business/IT Alignment en Change Management.

In 1995 startte Peter zijn Internetactiviteiten als oprichter van e-COM, een Internet Agency dat zich vooral richtte op de Intranet/Portal markt en dat in 1999 werd overgenomen door Alcatel, en tot Alcatel e-COM en later The e-Corporation werd omgedoopt. Vanaf 2000 werd Peter Entrepreneur in Residence bij McKinsey & Company waar hij twee jaar werkte rond entrepreneurship, e-government en business/IT alignment.

Peter werkte samen met John Henderson ('Strategic alignment between business and IT'), Nicholas Carr ('IT doesn't matter') en Peter Weill ('Enterprise Architecture as Strategy') in projecten rond strategische alignment voor klanten als ING, FORTIS, Johnson & Johnson en de Royal Bank of Scotland.

Zijn boek "Business/IT Fusion. How to move beyond Alignment and transform IT in your organization" rolde in december 2008 van de persen. Dit 280 bladzijden tellende, schitterend geïllustreerd hardcover boek wordt uitgegeven bij Mach Media NV, ISBN: 9789081324236) en u vindt het ook op Amazon.

Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !

-->