Overzicht van de Belangrijkste IT Management Frameworks

Overzicht van de Belangrijkste IT Management Frameworks


Krijg meer greep op uw IT operations, IT projecten en IT value

5 March 2009 (14-21u)
Locatie: Pullman Diegem (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands door
Prijs: 590 EUR (excl. 21% BTW)

This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email

Check out our related open workshops:

Check out our related in-house workshops:

 Leerdoelen

Wat is het doel van dit seminar ?

De uitdaging die vooraan staat op de agenda van de meeste IT managers is: de best mogelijke IT services leveren met beperkte middelen. Het is een complexe opgave die slechts met behulp van een gedegen management raamwerk of kwaliteits-systeem kan worden volbracht. Het is duidelijk dat IT managers raamwerken (frameworks) nodig hebben om hun service management strategie op te bouwen.

Maar er bestaan veel IT management raamwerken en het is voor de meeste IT managers dan ook moeilijk kiezen: TQM, ITIL V2, ITIL V3, CobiT, Val IT, CMM, ASL, BiSL, ISO 20000, ISO 38500, IT Balanced Scorecard, PRINCE2, PMBoK, MSP, Generic Framework voor Information Management, ...

Het is niet mogelijk om alle beschikbare raamwerken tegelijk te gebruiken, temeer omdat ze overlappen en op sommige punten zelfs tegenstrijdig zijn. De grote vraag is dus: hoe kiest u de juiste elementen voor uw eigen kwaliteits-systeem ?

Dit seminar is in de eerste plaats een inleiding tot de bovenstaande raamwerken. We kijken op een praktische manier naar hun inhoud en hun gebruik, met tastbare voorbeelden en concrete vergelijkingen. De deelnemers hebben aan het einde van de dag een diep begrip van hun nut en van de manier waarop verschillende raamwerken een rol kunnen spelen in specifieke situaties.

Welke vragen worden op dit seminar beantwoord ?

Voor wie is dit seminar bestemd ?

Dit seminar richt zich op iedereen die een beter begrip wil van IT Management frameworks, of die hen wil gaan gebruiken. In het bijzonder kunnen we twee grote doelgroepen onderscheiden:

In het bijzonder denken we hierbij aan de volgende funkties, maar dit is zeker geen beperkende opsomming:

 Volledig Programma

13.30u - 14.00u
Registratie en ontvangst van de deelnemers met koffie/thee en croissants
14.00u
Aanvang seminar
14.00u-16.00u
Standaarden voor het Beheer van IT Services en Applicaties
16.00u-16.20u
Koffie/Thee en Versnaperingen
16.20u-18.00u
Standaarden voor het Besturen van uw IT Processen, Services en Investeringen
18.00u-19.00u
Diner
19.00u-20.20u
Standaarden voor Project Management
20.20u-20.45u
Andere Belangrijke Raamwerken
20.45u-21.00u
Conclusies en Afsluiting van de Dag

 Sprekers


SMME (Service Management Mideast & Europe)

Marc Christiaens, partner in het Belgisch-Amerikaanse SMME (Service Management Mideast & Europe) is een internationale ondernemer. Hij is Certified PRINCE2 Practitioner en ge-accrediteerd als trainer voor ITIL, ISO 20000 en CobiT.

Voorheen heeft Marc gewerkt in een reeks van IT, verkoop en marketing funkties bij Monsanto, Compaq and IBM.

 

Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !