SEMINAR: ITIL: Inleiding, Positionering en Evaluatie

SEMINAR: ITIL: Inleiding, Positionering en Evaluatie

Wat is ITIL, waarom is dit belangrijk, en hoe voert u ITIL in ?

  • 7 June 2006 (14-21)

  • Sofitel Diegem (Diegem near Brussels (Belgium))
  • Prijs: 540 EUR (excl. 21% BTW)
  • Gepresenteerd in het Nederlands

    This event is history, please check out the list of upcoming seminars

    Related seminars:


    Leerobjectieven:

    ITIL (IT Infrastructure Library) beschrijft een geheel van 'best practices' om op een optimale en professionele manier de ICT dienstverlening in een bedrijf te organiseren, met veel aandacht voor de kwaliteit van de (ICT) dienstverlening en voor de relaties met (interne) klanten. ITIL bestaat al een tijdje, maar wordt de laatste jaren steeds populairder in steeds meer landen.

    In België hebben de meeste IT specialisten wel al over ITIL horen spreken, en in heel wat bedrijven wordt er regelmatig met de term gezwaaid. Desondanks is de kennis van ITIL dikwijls vaag en wordt ITIL terminologie nog dikwijls verkeerd begrepen. Dit seminar wil hieraan verhelpen door eerst duidelijk de context te schetsen waarin ITIL moet gezien worden en vervolgens beknopt maar duidelijk ITIL en de ITIL management processen toe te lichten. Daarnaast wordt ook aandacht besteed aan hoe een ITIL implementatietraject het best aangepakt wordt en welke tools daarbij kunnen gebruikt worden. Tenslotte wordt de relatie tussen ITIL en aanverwante frameworks en methodologieën (zoals CobiT, IPW en MOF) verduidelijkt. Deze theorie wordt bovendien geïllustreerd met een praktijkcase waarin wordt toegelicht hoe ITIL werd geïmplementeerd en welke voordelen dit opleverde.

    Welke vragen worden beantwoord op dit seminar ?

    • Wat is ITIL ? Wat is ITIL niet ?
    • Welke voordelen kan ITIL opleveren voor mijn bedrijf ?
    • Is mijn bedrijf klaar voor ITIL ?
    • Wat houdt een ITIL implementatie in en hoe wordt dit aangepakt ?
    • Wat is de relatie tussen ITIL enerzijds en andere frameworks en methodologieën zoals CobiT, IPW, MOF, ISO 9000, Six Sigma, ...

    Voor wie is dit seminar bestemd ?

    • IT en Operations managers en hun medewerkers die willen begrijpen welke rol ITIL kan spelen in de optimalisatie van de IT service & ICT operations beheersprocessen in hun bedrijf
    • Business managers die hun samenwerking met de ICT afdeling willen optimaliseren en hun begrip van IT service management willen verbeteren
    • ICT specialisten in wiens bedrijf gepraat wordt over of gedacht wordt aan ITIL, en die een concreet beeld willen krijgen van wat ITIL inhoudt en van wat wél en niet mogelijk is m.b.v. ITIL
    • Iedereen die geïnteresseerd is in het optimaliseren van de werking van ICT afdelingen

    Bekijk nu het volledige programma ...

    En bekijk wie deze opleiding presenteert ...

    Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.