Juridische en Privacy Aspecten van Social Media

Juridische en Privacy Aspecten van Social Media


Alles over de juridische en privacy aspecten van social media en sociale netwerken zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, ... (stuur ons uw vragen !)

6 February 2013 (14-18h30)
Location: Golden Tulip Brussels Airport (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands door
Prijs: 420 EUR (excl. 21% BTW)
Registreer NU » AGENDA » SPREKERS »


This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars

Check out our related in-house workshops:


Leerobjectieven:

Waarom mag u dit seminar niet missen ?

Sociale netwerken en diensten zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, Flickr, Youtube, Google+, Foursquare, iTunes, blogs, ... maken deel uit van ons persoonlijk en zakelijk leven. Wij gebruiken deze sociale media om op de hoogte te blijven van wat onze vrienden en "kennissen" doen en waar ze geïnteresseerd in zijn, of om hen op de hoogte te houden van ons eigen leven, werk, relaties, ... Deze netwerken groeien nog steeds enorm in aantallen gebruikers en in populariteit.

Hierdoor "weten" sociale netwerken heel veel over ons, onze interesses, contacten, ... maar het is niet altijd duidelijk wat ze allemaal weten, en zeker niet wat ze doen met deze data. Het enige houvast dat we hebben om hun intenties te leren kennen, zijn de "terms of agreement" wanneer we een account aanmaken (maar wie leest dit ?), en de privacy policies die elke dienst op de web site zou moeten hebben staan (maar wie kent die ?).

Bovendien gebruiken meer en meer andere bedrijven deze netwerken, bv voor recrutering (LinkedIn bevat een schat aan informatie voor job agencies en headhunters), advertising (Google en Facebook plaatsen advertenties op hun pagina's die het best aansluit bij uw profiel en huidige interesses), promotie (veel bedrijven zijn ondertussen gestart met een Facebook Fan Page), mobiele smartphone apps, ... In de nabije toekomst verwachten we nog veel meer geavanceerde applicaties zoals location-based services, augmented reality, contactloos betalen via smartphone, allerlei cloud services, enz.

Digitaal is "Het Nieuwe Normaal": nieuwe smartphones, tablets en PCs worden eerst in de consumentenmarkt gebruikt voor ze de bedrijfsmarkt al dan niet veroveren ("consumerisation of IT" en "BYOD (Bring Your Own Device)") en er is een duidelijke trend naar flexibeler werken, zowel in tijd als in plaats ("Het Nieuwe Werken"). Iedere kenniswerker lijkt te moeten kunnen omgaan met digitale real-time communicatie, meer en meer via sociale netwerken. Het lijkt alsof de lijn tussen werk en privé steeds dunner en vager wordt. Onze wetgeving moet zich aanpassen aan de nieuwe opportuniteiten en uitdagingen van mobiele apparaten, het gebruik ervan thuis of via hotspots, de communicatie via email of sociale media. Onze digitale identiteit wordt steeds belangrijker en onze privacy lijkt in gevaar.

Om u te helpen bij het begrijpen van de wetgeving rond sociale netwerken en privacy, het beschrijven van de juridische risico's, en uw vragen hierover te beantwoorden, hebben we dit namiddagseminar met Patrick Van Eecke (DLA Piper) ontwikkeld. Patrick is een ervaren en wereldvermaard jurist die de vragen van de deelnemers rond sociale media niet uit de weg gaat. Integendeel, hoe meer concrete en relevante vragen we hierover kunnen beantwoorden, hoe beter en boeiender.

De volgende vragen zullen worden beantwoord en verduidelijkt op basis van wetgeving en jurisprudentie (zowel de huidige als de toekomstige Belgische, Europese en Amerikaanse wetgeving):

Voor wie is dit seminar nuttig ?

Aarzel niet uw vragen op voorhand door te sturen naar seminars@itworks.be.

AGENDA » SPREKERS » REGISTER »

JA, ik ben geïnteresseerd !

Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.