EVENING: Social Business Networks en Social Business Software

EVENING: Social Business Networks en Social Business Software

Online bijhouden en aanknopen van (zaken)relaties: zin of onzin?

  • 17 June 2004 (19.00-21.30)

  • Business Faculty Brussel (Neder-over-Heembeek)
  • Prijs: 60 EUR (excl. 21% BTW)
  • Gepresenteerd in het Nederlands

    This event is history, please check out the list of upcoming seminars

    Related seminars:


    Leerobjectieven:

    Heeft u al een uitnodiging voor LinkedIn? Of was u al bij de eerste Belgische leden van Ecademy of Biztribe?
    Heeft u al prospecten en contracten gewonnen via een Social Business Network? Of ziet u geen ander nut voor Social Software dan loffelijke privé bezigheden als dating, chatten als tijdverdrijf, of het opbouwen van een vriendenkring als nu net verhuisd bent?
    Doet u aan "reputation building" met uw blog of dient die enkel om de foto's van de familiefeestjes op te laden?

    Waarom deze IT Update?

    De hype rond Social Software doet denken aan de eerste jaren van het internet. Op zich is "Social Software" - software die communicatie binnen een groep mensen mogelijk maakt - een vrij vaag begrip. Het omspant het uiteenlopende middelen als de oeroude discussielijsten en chatrooms, en de meer recente wiki's (een laagdrempelige manier om samen aan een website te schrijven), blogs (online "dagboek" met verwijzingen naar wat andere bloggers met dezelfde interesses schrijven) en online networks (beheren van je relaties, van welke aard dan ook).

      Kom gratis als klant!

    Dit event is gratis voor klanten!
    Registreer via deze link als u eerder een I.T. Works semnarie deelnam.

    Wiki's en blogging zijn grassroots geek uitvindsels (meestal open source). De aandacht van de softwarebouwers gaat eerder uit naar online networks. Startups met elk hun eigen aanpak en visie rond het online bijhouden en aanknopen van relaties schieten als paddestoelen uit de grond, geholpen door opnieuw overvloedig voorhanden Venture Capital. Maar ook de grote jongens (Google, Microsoft, Yahoo) moeien zich.

    Het is op dit moment dan ook moeilijk nog overzicht te houden van welke middelen voorhanden zijn, en vooral van wat u er als professional aan heeft. Kan een "Social Business Network" nuttig zijn? Op welke manier? In welke networks loont het de moeite om tijd te steken, en wat zijn de achterliggende ideeën van LinkedIn, Ecademy, Biztribe, Spoke... ? Hebben publiek beschikbare Social Business Software echt nut, of (en daar opnieuw de parallel met de dotcom tijd) zijn het slechts showrooms voor software die zijn voornaamste bestemming zal vinden binnen de bedrijfsmuren van grote organisaties?

    Voor wie is dit seminar bestemd ?

    • Consultants, sales & marketing mensen, journalisten die zich afvragen wat ze aan Social Business Networks kunnen hebben
    • Communicatie, HR, kennismanagement verantwoordelijken die op zoek zijn naar toepassingen voor Social Software binnen en buiten de bedrijfsmuren.
    • Iedereen die geïnteresseerd is in online cultuur en netwerken en daar IRL in een prettige omgeving met voedsel en drank bij de hand wil over meedenken en -praten.

    Meer over Social Business Networks in ons resource center!
    Aarzel niet om uw bijkomende vragen over dit onderwerp vooraf door te spelen aan seminars@itworks.be.

    Bekijk nu het volledige programma ...

    En bekijk wie deze opleiding presenteert ...

    Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.