Social Business Networks en Social Business Software

Social Business Networks en Social Business Software


Online bijhouden en aanknopen van (zaken)relaties: zin of onzin?

17 June 2004 (19.00-21.30)
Locatie: Business Faculty Brussel (Neder-over-Heembeek)
Gepresenteerd in het Nederlands
Prijs: 60 EUR (excl. 21% BTW)

This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email

Check out our related in-house workshops:

 Leerdoelen

Heeft u al een uitnodiging voor LinkedIn? Of was u al bij de eerste Belgische leden van Ecademy of Biztribe?
Heeft u al prospecten en contracten gewonnen via een Social Business Network? Of ziet u geen ander nut voor Social Software dan loffelijke privé bezigheden als dating, chatten als tijdverdrijf, of het opbouwen van een vriendenkring als nu net verhuisd bent?
Doet u aan "reputation building" met uw blog of dient die enkel om de foto's van de familiefeestjes op te laden?

Waarom deze IT Update?

De hype rond Social Software doet denken aan de eerste jaren van het internet. Op zich is "Social Software" - software die communicatie binnen een groep mensen mogelijk maakt - een vrij vaag begrip. Het omspant het uiteenlopende middelen als de oeroude discussielijsten en chatrooms, en de meer recente wiki's (een laagdrempelige manier om samen aan een website te schrijven), blogs (online "dagboek" met verwijzingen naar wat andere bloggers met dezelfde interesses schrijven) en online networks (beheren van je relaties, van welke aard dan ook).

  Kom gratis als klant!

Dit event is gratis voor klanten!
Registreer via deze link als u eerder een I.T. Works semnarie deelnam.

Wiki's en blogging zijn grassroots geek uitvindsels (meestal open source). De aandacht van de softwarebouwers gaat eerder uit naar online networks. Startups met elk hun eigen aanpak en visie rond het online bijhouden en aanknopen van relaties schieten als paddestoelen uit de grond, geholpen door opnieuw overvloedig voorhanden Venture Capital. Maar ook de grote jongens (Google, Microsoft, Yahoo) moeien zich.

Het is op dit moment dan ook moeilijk nog overzicht te houden van welke middelen voorhanden zijn, en vooral van wat u er als professional aan heeft. Kan een "Social Business Network" nuttig zijn? Op welke manier? In welke networks loont het de moeite om tijd te steken, en wat zijn de achterliggende ideeën van LinkedIn, Ecademy, Biztribe, Spoke... ? Hebben publiek beschikbare Social Business Software echt nut, of (en daar opnieuw de parallel met de dotcom tijd) zijn het slechts showrooms voor software die zijn voornaamste bestemming zal vinden binnen de bedrijfsmuren van grote organisaties?

Voor wie is dit seminar bestemd ?

Meer over Social Business Networks in ons resource center!
Aarzel niet om uw bijkomende vragen over dit onderwerp vooraf door te spelen aan seminars@itworks.be.

 Volledig Programma

18.30u - 19.00u
Registratie, broodjes en ... networking opportunity!
19.00u-19.20u
Social business software & networks: een situering
Tom De Bruyne, Memori
19.20u-19.40u
Basisconcepten van online social business networks
Luc Van Braekel, Intersight
19.40u-20.10u
The Different Social Business Softwares and Networks
Hendrik Deckers, Close Partners
  Kom gratis als klant!

Dit event is gratis voor klanten!
Registreer via deze link als u eerder een I.T. Works semnarie deelnam.

20.10u-20.40u
Pauze, Networking opportunity

20.40u-21.00u
Best Practices in Online Social Business Networking
Hendrik Deckers, Close Partners

21.00u-21u30
Panel Round-up, discussiepunten, Q&A

21.30h
Einde van het programma, informele drink

 Sprekers


Hendrik Deckers (Close Partners)

Hendrik Deckers is oprichter en Managing Director van Close Partners, Sales & Marketing Director van Sygel en Voorzitter van Ecademy Benelux. Close Partners helpt B2B software vendors om meer en sneller software te verkopen in de UK, Duitsland, Scandinavië en Benelux. Sygel is dè lokale specialist in Applicatie Generatie en Java Applicatie Ontwikkeling. Ecademy is wereldwijd het meest actieve online & offline business network.
 
Hendrik startte zijn carrière bij SAS en werkte de laatste 4 jaar als sales & marketing dienstenleverancier voor o.a. FreeMarkets, Cognos, Loqware, Stellent, Vignette, BackWeb en JobPartners. Een volledig profiel vind je hier .

Luc Van Braekel (Intersight NV)

Luc Van Braekel is ondernemer en ICT-consultant.  Hij is oprichter en managing director van Intersight, een bedrijf dat internet-applicaties ontwikkelt. Zijn belangstelling gaat momenteel uit naar search engine technologie, streaming media en online social networking.
Daarnaast is hij reviewer-expert voor de Europese Commissie en bestuurder bij ICMS Group, een bedrijf dat actief is op het vlak van kennisbeheer.  Hij deed ervaring op bij de K.U.Leuven, bij de consultingafdeling van PriceWaterhouseCoopers en bij internetprovider Ping.
Via zijn weblog becommentarieert hij actuele technologische en maatschappelijke ontwikkelingen.

Tom De Bruyne (Memori)

Tom De Bruyne is onderzoeker bij Memori, een multidisciplinair onderzoeksbureau verbonden aan de KHMechelen, dat gespecialiseerd is in non-profit communicatie, e-government en participatie en inspraak.
Daarnaast is hij opleidingsverantwoordelijke en lector aan de voortgezette opleiding multimedia design aan de zelfde hogeschool. Ook werkt hij op regelmatige basis als freelance journalist voor publicaties op het ICT-domein. Tom werkt voor het ogenblik hoofdzakelijk op een door het IWT gefinancieerd onderzoeksproject over lokale virtuele gemeenschappen.

Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !

-->