SEMINAR: Social Business Alignment

SEMINAR: Social Business Alignment

Hoe implementeert, aligneert en integreert u social media in uw bedrijf ? Een stappenplan en visie op aanpak, interne organisatie en governance

  • 27 October 2010 (14-19u)

  • Holiday Inn Airport (Diegem)
  • Prijs: 360 EUR (excl. 21% BTW)
  • Gepresenteerd in het Nederlands door

    This event is history, please check out the list of upcoming seminars


    Leerobjectieven:

    Waarom organiseren we dit seminar ?

    Social Business gaat over veel meer dan het verantwoord gebruik van Social Media als Facebook, LinkedIn, YouTube en Twitter in uw bedrijf. Fundamenteel gaat het om het georganiseerd en systematisch communiceren met alle relevante stakeholders van uw organisatie, zowel extern als intern: klanten, leveranciers, partners, en (potentiële) medewerkers over verschillende afdelingen en vestigingen, belangengroepen, ... heen. Social Business gaat om het vergroten van het brein van uw organisatie door interne en externe breinen te verbinden, om sneller en beter te komen tot hogere service, betere diensten en producten, hogere kwaliteit, ... en met de bijhorende reputatie en imago.

    Het change proces voor externe en interne Social Business is sterk verwant en verbonden, en gebeurt best in 1 beweging. Deze eenheidsvisie maakt dit seminar uniek.

    Zeker als het om interne Social Business gaat, zijn er andere tools dan Facebook en Twitter die sociale mediafuncties implementeren zoals fora, micro(bloggen), wiki’s, people search, collaboration e.d. Ze kunnen geïmplementeerd worden met het aanbod van de traditionele ICT huisleveranciers, en met enterprise 2.0 tools. Smartphones, laptops en tablets zorgen voor een permanente bereikbaarheid. ICT dient dus proactief te werken aan een rijke en beheersbare omgeving voor Social Business.

    Het eerste deel van dit seminar gaat over Social Business Alignment: de integratie van de verschillende aspecten zoals:

    • het aligneren met de business objectieven en nieuwe strategische opportuniteiten;
    • de evolutie van cultuur en de passende mate van openheid;
    • het versterken van vaardigheden om productief met de verschillende Social Media om te gaan;
    • het aanpassen van spelregels en policies over intern en extern gebruik;
    • de ICT architectuur: hoe integreren met de cloud en hoe beveiligen;

    Het tweede deel van dit seminar gaat over de aanpak, de interne organisatie en governance.

    Deze bilaterale aanpak maakt dit seminar uniek, en reflecteert zich ook in de complementariteit van de sprekers op dit seminar. Beide sprekers brengen hun eigen ervaringen, kennis en inzichten in, om die tot een samenhangend verhaal en stappenplan te verwerken in dit seminar. Jo Caudron en Steven Warmoes inspireren elkaar al jaren, en werkten o.a. samen in the Originals.

    Jo Caudron is een internetpionier en –trendsetter en hij brengt vooral de visie en de aanpak over Social Business vanuit het extern ecosysteem van de organisatie. Jo adviseert en begeleidt momenteel vanuit zijn bedrijf Dear Media bedrijven zoals USG People, Azlan, Sanoma Magazines, Dela en de Europese Commissie bij de ontwikkeling van online strategie en innovatie.

    Steven Warmoes is reeds vele jaren bezig met kennis- en informatiedeling zoals het bevorderen van interne netwerk- en communityvorming, collaboration en bijhorende ondersteunende technologieën. Hij brengt in dit seminar vooral de visie en aanpak vanuit het intern ecosysteem in de organisatie. Steven adviseert en coacht teams en organisaties rond collaboration, knowledge management, social networking en Communities of Practice, zoals bij ING, FOD Sociale Zekerheid, SERV, alsook kleinere bedrijven en not-for-profit organisaties.

    Voor wie is dit seminar bestemd ?

    Dit seminar brengt een unieke visie op Social Media, Social Business en Social Business Alignment, en de 2 invalshoeken die gepresenteerd en samengebracht worden tot 1 geheel, zullen o.a. de volgende profielen aanspreken:

    • Business mensen die met Social Media hun organisatie willen versterken
    • ICT-ers verantwoordelijk voor de Social Media infrastructuur
    • Ondersteunende functies die onvermijdelijk met sociale media te maken hebben: interne en externe communicatie, kennismanagement, vorming (in communicatie), procesmanagers, ...
    • Elke medewerker die wil meehelpen om het bewustzijn en de visie rond Social Business in de organisatie te versterken

    Bekijk nu het volledige programma ...

    En bekijk wie deze opleiding presenteert ...

    Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.

    ABOUT I.T. WORKS®

    I.T. Works has been organizing seminars and workshops on technical and business IT topics since 1992. Our high-quality, information-packed, vendor-independent events provide solutions to the problems that many IT and business professionals face today.

    CONTACT US

    I.T. Works
    Technologiepark 3, 9052 Gent
    Email: info@itworks.be
    Phone: +32 (9) 241.56.13
    Fax: +32 (9) 241.56.56
    BTW/VAT/RRRP: BE 0454.842.797

    © I.T. Works - All Rights Reserved