Social Business Alignment

Social Business Alignment


Hoe implementeert, aligneert en integreert u social media in uw bedrijf ? Een stappenplan en visie op aanpak, interne organisatie en governance

28 September 2011 (14-19u)
Locatie: Golden Tulip Brussels Airport (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands door
Prijs: 360 EUR (excl. 21% BTW)
Registreer NU »

This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email

Check out our related in-house workshops:

 Leerdoelen

Waarom organiseren we dit seminar ?

Social Business gaat over veel meer dan het verantwoord gebruik van Social Media als Facebook, LinkedIn, YouTube en Twitter in uw bedrijf. Fundamenteel gaat het om het georganiseerd en systematisch communiceren met alle relevante stakeholders van uw organisatie, zowel extern als intern: klanten, leveranciers, partners, en (potentiële) medewerkers over verschillende afdelingen en vestigingen, belangengroepen, ... heen. Social Business gaat om het vergroten van het brein van uw organisatie door interne en externe breinen te verbinden, om sneller en beter te komen tot hogere service, betere diensten en producten, hogere kwaliteit, ... en met de bijhorende reputatie en imago.

Het change proces voor externe en interne Social Business is sterk verwant en verbonden, en gebeurt best in 1 beweging. Deze eenheidsvisie maakt dit seminar uniek.

Zeker als het om interne Social Business gaat, zijn er andere tools dan Facebook en Twitter die sociale mediafuncties implementeren zoals fora, micro(bloggen), wiki's, people search, collaboration e.d. Ze kunnen geïmplementeerd worden met het aanbod van de traditionele ICT huisleveranciers, en met enterprise 2.0 tools. Smartphones, laptops en tablets zorgen voor een permanente bereikbaarheid. ICT dient dus proactief te werken aan een rijke en beheersbare omgeving voor Social Business.

Het eerste deel van dit seminar gaat over Social Business Alignment: de integratie van de verschillende aspecten zoals:

Het tweede deel van dit seminar gaat over de aanpak, de interne organisatie en governance.

Deze bilaterale aanpak maakt dit seminar uniek, en reflecteert zich ook in de complementariteit van de sprekers op dit seminar. Beide sprekers brengen hun eigen ervaringen, kennis en inzichten in, om die tot een samenhangend verhaal en stappenplan te verwerken in dit seminar. Jo Caudron en Steven Warmoes inspireren elkaar al jaren, en werkten o.a. samen in the Originals.

Jo Caudron is een internetpionier en –trendsetter en hij brengt vooral de visie en de aanpak over Social Business vanuit het extern ecosysteem van de organisatie. Jo adviseert en begeleidt momenteel vanuit zijn bedrijf Dear Media bedrijven zoals USG People, Azlan, Sanoma Magazines, Dela en de Europese Commissie bij de ontwikkeling van online strategie en innovatie.

Steven Warmoes is reeds vele jaren bezig met kennis- en informatiedeling zoals het bevorderen van interne netwerk- en communityvorming, collaboration en bijhorende ondersteunende technologieën. Hij brengt in dit seminar vooral de visie en aanpak vanuit het intern ecosysteem in de organisatie. Steven adviseert en coacht teams en organisaties rond collaboration, knowledge management, social networking en Communities of Practice, zoals bij ING, FOD Sociale Zekerheid, VDAB, alsook kleinere bedrijven en not-for-profit organisaties.

Voor wie is dit seminar bestemd ?

Dit seminar brengt een unieke visie op Social Media, Social Business en Social Business Alignment, en de 2 invalshoeken die gepresenteerd en samengebracht worden tot 1 geheel, zullen o.a. de volgende profielen aanspreken:

 Volledig Programma

13.30u - 14.00u
Registratie, koffie/thee en natuurlijk ook gelegenheid tot netwerken
14.00u-15.30u
Social Business Outside-in
Jo Caudron (Dear Media)
15.30u-15.45u
Koffie/Thee, versnaperingen en mogelijkheid tot netwerken
15.45u-17.15u
Social Business Inside-out
Steven Warmoes
17.15u-17.30u
Koffie/Thee, versnaperingen en mogelijkheid tot netwerken
17.30u-18.45u
Social Business: een praktische aanpak met voldoende aandacht voor de interne organisatie en governance
Jo Caudron en Steven Warmoes
18.45u
Q&A, discussie en formeel einde van dit seminar om 19.00u
19.00u-20.00u
Mogelijkheid om na te praten bij een hapje en drankje, aangeboden door I.T. Works

 Sprekers


Jo Caudron (Dear Media)
Dear Media

Jo Caudron is van in het begin (1993) een internetpionier en -trendsetter en brengt tijdens dit seminar vooral de visie en de aanpak over social business vanuit het extern ecosysteem van de organisatie.

Jo adviseert en begeleidt vanuit Dear Media bedrijven zoals USG People, Azlan, Sanoma Magazines, Dela en de Europese Commissie bij de ontwikkeling van online strategie en innovatie.

Steven Warmoes (Warmoes & Networks)
Warmoes & Networks

Steven Warmoes is zelfstandig consultant in kennis- en informatiedeling sedert 1987, waarbij hij heel vaak de interne netwerk- en communityvorming bevordert via kennismanagement, collaboration en social media. Hij adviseert en coacht teams en organisaties, o.a. Belfius, ING, FOD Buitenlandse Zaken, FOD Sociale Zekerheid, IWT, SERV, Onafhankelijke Ziekenfondsen, CNH, Transics, ... alsook kleinere bedrijven en social profit organisaties.

Steven Warmoes is Burgerlijk Ingenieur Informatica, en Master General Management (Vlerick School). Hij publiceert regelmatig op zijn blog http://blog.warmoes.com/.

U kunt hem kontakteren per email op steven@warmoes.com en via www.warmoes.com, waar u talrijke referenties over kennis en kenniswerk kan vinden. U kan Steven ook volgen via twitter: @stevenwarmoes.

Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !

-->