Marketing en de Digitale Revolutie

Marketing en de Digitale Revolutie


Wat marketing managers moeten weten over mobile, social media, CRM, app stores, de cloud, ... (tweet us @itworks)

24-25 October 2012 (10-18u)
Locatie: Golden Tulip Brussels Airport (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands
Prijs: 1200 EUR (excl. 21% BTW)

This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars, or send us an email

Check out our related in-house workshops:

 Leerdoelen

Mobile, social media, CRM, app stores en the cloud... Bent u al ingecheckt ?

Digitale platformen veroveren de wereld. Social is meer dan een fenomeen, het is een business trend die de wetten van de marketing volledig op zijn kop zet. Likes, Cloud, Big Data of Tweets per minute ... Bent u nog mee ?

Let's get digital !

In de networked society gaan digitaal en marketing hand in hand. Alleen luistert de klant nu mee ! Wil je iets in de markt zetten, dan heb je meestal IT nodig. Denk maar aan toepassingen als mobile apps, websites of CRM. Time to market is cruciaal als je de eerste wil zijn.

Marketing managers spreken dus maar best de taal van hun IT collega's om nieuwe oplossingen snel bij de eindklant te krijgen.

Wat mag je verwachten op deze masterclass ?

Dankzij de tweedaagse workshop "Marketing en de digitale revolutie" met 3 specialisten terzake krijg je als marketing manager, marketeer of IT Manager inzicht in de laatste marketing en IT trends. Tijdens interactieve sessies ontdek je wat Digital Marketing, Apps, CRM en de hashtag voor je organisatie kunnen betekenen.

IT mythes worden ontkracht en je leert wat moeilijke termen als ERP, IT Governance, enterprise architectuur, alignment of SOA nu eigenlijk inhouden. Via cases en praktijkvoorbeelden brengen we een digitale wereld tot leven en leren we de marketeer om te overleven in een omgeving die 24/7 online is. Digitale marketing technologie doet de grens tussen bedrijf en klant vervagen. Verandering is "The New Normal". Bent u klaar voor morgen waar het business as unusual is ? Schrijf je dan in voor deze exclusieve masterclass.

  Related Events:

Kennismanagement en MS Sharepoint
Mastering Business Analysis
Business Intelligence

Voor wie is deze masterclass bestemd ?

Deze masterclass is vooral nuttig voor wie betrokken is bij marketing projecten die gebruik maken van social media, de cloud, CRM, tablets en smartphones, en/of bestaande IT toepassingen. U kan er alvast netwerken met Chief Marketing Officers, Chief Digital Officers, Marketing Directeuren, Sales Directeuren, Marketeers, Directors of Communication, CIO's, CTO's en IT managers.

Enkele interessante artikels en boeken over dit onderwerp:

 Volledig Programma

9.30u - 10.00u
Registratie, koffie/thee en croissants
10.00u
Start van DAG 1 van deze masterclass
10.00u - 11.30u
Marketing in en na het digitale tijdperk

Waar ligt de marketeer vandaag van wakker? Gamification, Search Engine Marketing, App Stores, Big Data, Social Business, ...: is het een hype of staan we echt aan de vooravond van een nieuwe tijdperk?

11.30u
Koffie/Thee, Versnaperingen en Discussie
11.45u - 13.00u
De convergentie tussen marketing en IT

Wie zet de koers uit? Nieuwe technologieën bieden een opportuniteit om een vernieuwd business model in de markt te zetten. Digital is het nieuwe modewoord maar het blijft een kip en ei verhaal. Zet marketing de strategie uit of neemt de IT afdeling het voortouw?

13.00u
Lunchbuffet en Discussie
  Related Events:

Kennismanagement en MS Sharepoint
Mastering Business Analysis
Business Intelligence

13.45u - 15.30u
De puntjes op de 'i': de klant als inspiratie voor innovatie

Vandaag sta je als bedrijf maar beter open voor een nieuwe stem: de klant. In de digitale economie is het de klant die beslist of je wel of niet meespeelt. Ontdek waarom Peter F. Drucker meer dan ooit actueel is, wanneer hij poneert dat "The aim of marketing is to know and understand the customer so well the product or service fits him and sells itself".

15.30u
Koffie/Thee, Versnaperingen en Discussie
15.45u - 18.00u
We hebben een plan, en nu ?

Alles staat of valt met een duidelijke visie en strategie. Hoe ga je als marketeer het gesprek aan met je IT departement? Of je het nu samen doet of je opteert voor outsourcing, communicatie en samenwerking zijn kritieke succesfactoren om te scoren in de markt.

18.00u
Einde van DAG 1
9.30u - 10.00u
Registratie, koffie/thee en croissants
10.00u
Start van DAG 2 van deze masterclass
10.00u - 11.30u
ROI en marketing: samen de juiste investeringsbeslissingen maken

Met je mooie bruine ogen en een goede marketing pitch kom je er niet meer. ROI is een drieletterwoord en gaat verder dan Running On Instinct. Hoe kan je als marketeer meer rendement halen met minder budget?

11.30u
Koffie/Thee, Versnaperingen en Discussie
11.45u - 13.00u
De missing link: samen werken aan de business architectuur

Je nieuwe business model bepaalt in grote mate je IT architectuur. Wat zijn bedrijfskritische processen en wat beleg je intern of extern? Een blauwdruk maken is de eerste stap in een betere samenwerking met ICT en leveranciers.

13.00u
Lunchbuffet en Discussie
13.45u - 15.30u
Hybride teams: een nieuwe wind in het bedrijf

Zijn we nu 2.0 of gaan we voor 3.0? In een hybride team gaat het niet meer over wij en zij. Een betere samenwerking tussen verschillende disciplines staat garant voor een boeiend leertraject en een hogere slaagkans van de projecten

15.30u
Koffie/Thee, Versnaperingen en Discussie
15.45u - 18.00u
Hoe verander je het DNA van je organisatie ? Een stappen- en implementatieplan

Een digitale organisatie word je niet zomaar. Dankzij de praktische tips & tricks en een goede routebeschrijving kom je al een heel eind. Ben jij klaar om het morgen anders te doen?

18.00u
Einde van deze masterclass

 Sprekers


Jeroen Derynck (The Thinking Ape)
Jeroen Derynck

Jeroen Derynck is een technologist met 15 jaar ervaring in IT, marketing, communicatie en nieuwe media.

Samen met zijn bedrijf The Thinking Ape begeleidt hij bedrijven bij hun eerste stappen in de genetwerkte samenleving. Zo buigt hij zich onder meer over vraagstukken als Enterprise 2.0, Consumerization of IT, Social Business en Strategic Alignment. Jeroen is een gewaardeerde story teller en een ideale sparring partner voor CXO's die op de vooravond van de verandering staan.

Hans Van Daele (BeAligned)
BeAligned

Hans Van Daele is Management Consultant bij BeAligned, een onafhankelijk consultancybureau voor business/ICT alignment. Hij heeft 17 jaar ervaring met de brug tussen business en IT. Gedurende zijn hele carrière heeft hij verscheidene IT-transformatieprojecten begeleid, zowel in grote als in middelgrote bedrijven.

Patrick Crasson (BeAligned)
BeAligned

Patrick Crasson is Managing Partner at BeAligned Luxembourg.

Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !

-->