This event is history, please check out the NEXT SESSION
Check out these related open workshops:
Check out our related in-house workshops:
Waarom organiseren we dit seminar over (chat)bots, conversationele interfaces en robotic process automation ?
Chatbots en conversationele interfaces/agents zijn autonome programma's die ontworpen zijn om zich te gedragen als een menselijke interface die bepaalde akties onderneemt. Chatbots luisteren naar text of voice input, die via populaire, wijd-verspreide messaging platformen (Facebook Messenger, Whatsapp, Slack, Skype, WeChat, ...) door een natural language interface worden geïnterpreteerd door de cognitieve platformen van bv. Amazon (Alexa), Google (Cloud Platform), IBM (Watson Conversations), Microsoft (Bot Framework en LUIS), ...
Chatbots en AI assistanten zullen steeds belangrijker worden in klantgerichte apps en websites. Of, om het met de woorden van Satya Nadella te zeggen: Chatbots will fundamentally revolutionize how computing is experienced by everybody" (July 2016).
Tijdens dit seminar leggen we uit wat chatbots en conversational agents zijn, hoe u ze kan bouwen, en welke types toepassingen mogelijk zijn. Eén van onze sprekers zal tevens demonstreren hoe chatbots customer service revolutioniseren in de energiesector. Chatbots zijn immers 24/7 beschikbaar, werken complementair aan jullie medewerkers, en zijn toegankelijk via standaard messaging services zoals Facebook Messenger, Slack of WhatsApp, die reeds op uw smartphone geïnstalleerd zijn. Ze kunnen heel snel en (na authenticatie) persoonlijk antwoorden op routine-vragen en verzoeken van veel klanten tegelijk, waardoor ze een ideale tool zijn voor het stroomlijnen van customer service.
Bovendien bekijken we tijdens dit seminar welke rol Robotic Process Automation (RPA) kan spelen. RPA krijgt momenteel enorm veel aandacht, omdat het bedrijven in staat stelt om digitaal te transformeren zonder grote aanpassingen aan hun legacy back-end systemen, silo's en mainframes. RPA software kan immers inloggen op die legacy systemen, keyboard- en muis-input simuleren, de informatie lezen van schermen, combineren en transformeren, en deze vliegensvlug invoeren in andere systemen. Software-robots nemen daardoor eenvoudig, handmatig, tijdrovend, repetitief en routinematig werk uit handen van uw medewerkers: "RPA tools take the robot out of the human".
RPA heeft een aantal duidelijke voordelen:
Software robots kunnen uw efficiency enorm verhogen: ze werken immers goedkoper, sneller, foutlozer, en ze zijn nooit ziek of in staking. Dit seminar legt uit hoe u deze veelbelovende technologie praktisch en concreet inzet, en hoe u RPA en conversationele interfaces samen gebruikt, wat leidt tot "Cognitive Automation" a.k.a. "Smart Process Automation", één van dé grote trends voor 2018.
Welke vragen worden op dit seminar beantwoord ?
Dit seminar beantwoordt deze en vele andere vragen:
Iedereen die geinteresseerd is in het automatiseren van computer-human interactie (customer service, retail, e-commerce, search engines, ...) zal voordeel halen uit dit leveranciersonafhankelijk overzicht van wat chatbots en RPA zijn, wat uw bedrijf er mee kan doen, en hoe uw ze bouwt.
Hierin introduceren we de basisconcepten van chatbots en conversationele interfaces. We bekijken enkele interessante voorbeelden in diverse domeinen, en bespreken hoe grote spelers zoals Microsoft, IBM en Google developers helpen om de nieuwe generatie chatbots te bouwen. Tevens bespreken we use cases en typische toepassingen voor chatbots.
Tenslotte tonen we een live demo waarin we een conversational agent bouwen met IBM Watson's Conversation of CraftWorkz' eigen Oswald bot framework. Zo zal u beter begrijpen hoe deze werken en hoe u ze kan gebruiken in uw business.
MECOMS™ is Ferranti's flagship produkt, dat ervoor zorgt dat energie- en nutsbedrijven hun klanten beter kunnen bedienen. Hun prospect-to-cash Meter Data Management (MDM) en Customer informatiesysteem (CRM) is momenteel wereldwijd Microsoft's aanbevolen oplossing voor energie- en nutsbedrijven. Niet slecht voor een Belgisch bedrijf, dat nu ook Microsoft's recentste cognitieve oplossingen gebruikt om de klantenervaring te revolutioniseren. Ronnie praat o.a. over:
Nu we weten hoe en waar conversationele agents worden gebruikt, leggen we graag uit hoe we deze connecteren met gebruikers, systemen en applicaties. Als ultiem voorbeeld demonstreren we hoe chatbots kunnen gecombineerd worden met RPA-robots om de interactie met uw gebruikers verregaand te automatiseren. Deze "When chatbots meet RPA" demo wordt gepresenteerd door Aagje Reynders en Senne Symons.
Tenslotte bekijken we enkele best practices in het ontwerp van uw eigen conversational agents en uw RPA-oplossing. We sluiten af met een plenaire discussie over mogelijke toepassingen bij deelnemers.
Onze sprekers kijken naar de toekomst van conversational agents, de ontwikkelingsplatformen, en het gebruik ervan in machine-to-machine en internet-of-things interacties. Via RPA robots zal de manier waarop administratief werk, routine business processen, IT support processen, workflow processen, remote infrastructure en back-office worden uitgevoerd, enorm veranderen. De weg ligt wagenwijd open voor een digital workforce met virtual employees.
Deevid De Meyer is data scientist bij Craftworkz. Deevid is vooral betrokken bij prototyping projecten rond blockchain, chatbots en robotic applications.
Mathias Fransen is Founder en Managing Partner bij RoboRana, een RPA competentiecentrum binnen de Cronos Group dat focust op het opleveren van end-to-end RPA (Robotics Process Automation) en intelligent automation oplossingen. RoboRana is tool-agnostisch, maar heeft officiële partnerships met UiPath, Blue Prism, Automation Anywhere/IBM, ABBYY en anderen.
Ronnie Dibbaut is actief in de energiesector sinds 2004, eerst als Business Analyst en daarna als Technology Expert voor de globale innovatie van een belangrijk Europees energiebedrijf. Ronnie werkt nu als Subject Matter Expert innovatie op de productafdeling van Ferranti Computer Systems, een Antwerps bedrijf dat gespecialiseerd in een MDM/CRM software-oplossing voor energiebedrijven.
Ferranti's productorganisatie ontwikkelde recent MIA, de MECOMS™ Interactive Agent, een chatbot met cognitieve mogelijkheden.
Aagje Reynders is een Interaction Designer, begon bij Craftworkz als een stagiaire, waar ze werkte aan een sprekende teddybeer die emoties kan analyseren. Daarna startte ze bij Craftworkz als full-stack developer waar ze aan verscheidende projecten werkt waaronder ook chatbot technologie in samenwerking met RPA.
Patrick Van Renterghem is the Manager of I.T. Works, the company he started in 1992. @itworks is now one of the leading seminar and workshop organisers in Belgium. Since 1992, Patrick has organised over 1000 events with over 100 different speakers for over 10000 customers.
Questions about this ? Interested but you can't attend ? Send us an email !