Service Design voor Innovators en Transformers in IT

Service Design voor Innovators en Transformers in IT


Wat is Service Design en hoe gebruikt u het: technieken en tips voor digital business professionals

1 October 2014 (14-21u)
Location: Golden Tulip Brussels Airport (Diegem)
Gepresenteerd in het Nederlands door Joep Paemen en Kristel Van Ael
Prijs: 690 EUR (excl. 21% BTW)
Registreer NU » AGENDA » SPREKERS »


This event is history, please check out the List of Upcoming Seminars

Check out our related open workshops:


Leerobjectieven:

Een praktische blik achter de schermen van service design

De snelle evolutie van onze markten wordt gedreven door de toenemende digitalisering. Dit dwingt alle organisaties om beter in te spelen op de steeds hogere eisen van de gebruiker. De klassieke trajecten om oplossingen te ontwikkelen blijken echter steeds minder toereikend in deze context.

Service Design is een efficiënte en flexibele aanpak om alle belanghebbenden binnen een organisatie (over de silo's van departementen, IT-systemen, applicaties, databases, ... heen) te verenigen rond de noden van de klant/gebruiker. Hierdoor wordt de ontwikkeling van (nieuwe) diensten klantgerichter en wordt technologie optimaal ingezet voor klanttevredenheid.

Deze zeer interactieve presentatie en workshop zal u via praktische voorbeelden uit verschillende sectoren aantonen hoe het verstandig gebruik van service design technieken de kans op slagen en de effectiviteit van uw IT/digitale projecten kan doen toenemen.

In een wereld waar wij door opéénvolgende golven van "technologische" evoluties worden overspoeld (mobile, social, big data, cloud, BYOD, consumerisation, ...), moet de gebruiker onze uiteindelijke referentie blijven. Service design helpt ons om dit te bewerkstelligen, zelfs in grotere organisaties.

Dit event "Service Design voor Innovators en Transformers in IT" werd speciaal ontwikkeld voor IT en Digital Business Professionals in samenwerking met Namahn. Tijdens het seminar-gedeelte krijgt u een inzicht in de mogelijkheden van Service Design voor het verbeteren en innoveren van de digitale dienstverlening binnen uw organisatie. Tijdens het workshop-gedeelte maakt u, aan de hand van een case, kennis met de service design methodiek die Namahn gebruikt bij het ontwikkelen van diensten waarbij IT centraal staat. Deze methodiek maakt gebruik van "design thinking" tools die toelaten om multi-disciplinair en collaboratief de juiste ontwerpdoelstelling te bepalen en bouwstenen van de oplossing uit te werken.

Namahn is een Brussels ontwerpbureau met een sterke focus op digitaal en mensgericht ontwerpen. Zij ontwikkelden hiervoor de service design toolkit (servicedesigntoolkit.org). Dankzij hun ervaringen en expertise neemt u via deze workshop een vliegende start in service design.

Wat leert u in dit Seminar over Service Design ?

In dit seminar komen de volgende onderwerpen aan bod, en worden ze praktisch toegelicht:

Doelgroep: voor wie is dit seminar bestemd ?

Deze zeer interactieve workshop speciaal ontwikkeld voor IT en Digital Business professionals die met behulp van nieuwe technologie een optimale gebruikerservaring wil creëren voor de klant. Dit omvat o.a.:

Uiteindelijk zal iedereen die produkten en diensten ontwerpt en bouwt voor interne/externe klanten baat hebben bij dit event, als hij/zij maar inziet dat er in zijn/haar bedrijf meer klantgericht gedacht, ontworpen en ontwikkeld moet worden.

Bekijk nu het volledige programma ...

En bekijk wie deze opleiding presenteert ...

JA, ik ben geïnteresseerd !

Vragen hierover ? Geïnteresseerd maar u kan niet deelnemen ? Stuur ons een email.